21 Aralık 2012 Cuma

"zaman şu an yalan"



Yılın son günlerinde sevdiğim bir albümle karşılaşmanın keyifli yanları olsa da, koca yılın müzikal değerlendirmesini yaparken aklınızı çeldiği için (güzel olan hep şu andır çünkü) bazı subjektif etkileri de var.

Ben deniz Mor ve Ötesi’nin Güneşi Beklerken’inini uzunca vakittir hevesle bekliyordum. Geç oldu ama temiz oldu. Genelde yeni albüm heyecanı ile gittiğim D&R’dan elim boş dönerdi. Bu sefer kimselere sormadan, ne zaman gelir demeden yeni çıkanlar rafından albümümü aldım yoluma baktım.

Yeni albümlere karşın obsesif halim malumunuz. Albümü dinlemeye heves ederken, bir şarkıyı loop’a alır, güzelliğinin bedeli olarak kendisini tüketmeye koyulurum. Bu seferde değişen bir şey olmadı.

2 gündür 100 kere bir şarkıyı dinliyorsam, 30 kere diğerlerini dinliyorum. Sayesinde dünkü kar cinnetimi da daha soft atlattığımı belirtmek isterim.

2 günün sonunda albüme dair ilk 3’ümü açıklıyorum....

1 numaram açık ara Oyunbozan ki sanırım en Mor ve Ötesi ruhlu şarkı da bu.

“bak dinledim seni

dokunmadım sana

dokunmadım kalan rüyalara

zarar ziyan döküldü ortaya

ölüm kadar rahatmış ayrılık”

2 numaram Son Sabah;

“her şeyden bir şarkı çıkmaz ya

her şarkıdan da çıkılmaz ya

kalbin de ruhun da farkında

hikayen bitmemişti aslında”

3 numaram da albüme de ismini veren Güneşi Beklerken ki, en farklı MVÖ şarkısı da sanırım bu...

“aklının ardında neler yatar bilmem

karanlığın dibi yok oldu sonunda

hayat ne anlatır neleri gizlerken

yolunu bilmezsin güneşi beklerken “

ama bu liste burada bitmez güncellenir...Diğer şarkılara da şans versem, sözlere kulak kesilsem favoriler artar hissiyatındayım. Şimdilik üçünü bolca dinleyerek, beynimi uyuşturuyorum.

Bu yazıdan çıkartılmayacak müzikal ikilemler;

  • Bilen biler eski Kenandoğulu (gecikmeli ergenlik) sevenlerdenim. Hayatımdaki en güzel yılbaşı organizasyonlardan birini de kendisini izleyerek geçirdim. Gelin görün ki, zaman geçti ben büyüdüm kenan aynı Kenan gibi kaldı (ya da bana öyle geldi). Eski vakitlerde heves ettiğim de fahiş fiyatlarlı yeni yıl organizasyonlarında ben yer alamadım ama gün geldi o organizasyonlardan birine kurumdal misafir kategorisinde katılmam icap etti.
  • Şans bu ya, o gün de Redd’in softcore’una denk geldi .Bu galiba müzikal bir sınamaydı ve ben Kenan org. zorunlu katılım sıfatında olduğu için ve bu kar kışta 23.30’da başlayan Redd konserine yaşlı ve uysuz bünyem dayanamaz diye  softcore’u pas geçtim (şimdilik). Her şey kaybederken daha güzel geldiği için, grup üyeleri, twitter’da softcore’a ait detaylar paylaştıkça, nasıl kaçıcak bu güzelim organizasyon diye daha da üzülür oldum.Geçen sene ne güzel iki konser vardı bu sene de öyle olsaydı demekten veya gece zaten epey uzun, hepsine katılsam aklımda keşkeler kalmasa demekten öteye gidemiyorum. Dertlerimi Mor ve Ötesi şarkıları ile unutmaya çalışıyorum.
  • Bir başka ikilemi de Doğan Duru mu yoksa Harun Tekin mi daha daha daha iyi solist ona karar verme aşamasında yaşıyorum. İlla biri daha iyi olucak diye bir şey olmasa da ikisini de vokal olarak aşmış olarak görüp, "en"i seçmek gibi insani bir karşılaştırma hevesine tutuluyorum.

12 yorum:

varol döken dedi ki...

post'u okumadan direkt yazayım, mor ve ötesi kadar osuruk grup görmedim!

varol döken dedi ki...

kargo, redd'i de mor ve ötesini de donunda sallardı ama popülere kaçtılar. redd'e çok laf atmam çok dinlemedim ama mor ve ötesi ya, dandiklikte ötesi yok! bir de böyle entel dantel mesajlar falan atıyor ya o harun tekin, ulan sen 80 darbesinde bokunda boncuk arıyordun demiyor kimse de adama. bu memleketin %98i anayasaya evet demiş, 12 eylül sonrası tüm sokaklar kepenk indirmiş ama sorsan herkes devrimci herkes isyankar, hepsinin kuzenleri içerde yatmış!

varol döken dedi ki...

kıyamet kopacak diye içimdekileri hızlı hızlı döküyorum af buyrun sayın blog sahibesi. kenan doğulu sevginizi kahküllerinize vermiştim ama bu mor ve ötesi çok geldi bana, ağır geldi bana. bir insan dertlerini mor ve ötesi şarkılarıyla nasıl unutur ya, diğer yazdıklarımı es geçip en azından buna cevap verebilir misiniz?

varol döken dedi ki...

“bak dinledim seni, dokunmadım sana, dokunmadım kalan rüyalara, zarar ziyan döküldü ortaya, ölüm kadar rahatmış ayrılık” bana oradan 1 gazete 2 ekmek alsana diye devam ettirsem sözlerini beni döverler sabaha bırakmazlar ama mor ve ötesi yazınca oouuwww

malumafatrus dedi ki...

mor ve ötesi'ni evvela kendi iç dinamikleri hususunda ben de anlayamıyorum. Daha çok yakın zamanda medya aracılığı ile Kerem Kabadayı ve Harun Tekin iki uç dünyada olduklarını ilan ettiler. Sonra Kerem Kabadayı'nın politik yaklaşımına inat 29 Ekim'de İzmir'de konser verdiler. Tam anlamıyla politik olarak tanımlanamayan gruplar.

Ayrıca en güzel şarkı sözü, ben de bunu yazabilirdim dedirten şarkı sözüdür. Bu nedenle adamlar bakkal şarkısı da yapsa, şarkının yarısını la la lala ile geçiştirse de, bir redd bir mor ve ötesi , bir de sakin'i dinlemeyi seviyorum.

Aslan burçdaşlığımız olsa da, bu yorumlarında gizli Kova etkisi görüyorum. Senin yanlışın herkes için yanlış olacak diye bir şey yok...platonik de olsa sevenlerin arasına girmeyiniz lütfen...

malumafatrus dedi ki...

ayrıca bugüne kadar ayrılık ölümden betermiş ekolüne sığınmış sözlere maruz kalmışken "ölüm kadar rahatmış ayrılık" lafına da azıcık şapka çıkartılması gerektiği görüşündeyim.

varol döken dedi ki...

:) ben bu kadar sakin bir cevap beklemiyordum, hevesim kursağımda kaldı. sana bir dinginlik olgunluk gelmiş tartışamam seninle. tepe tepe gönlünce dinleyebilirsin mor ve ötesi'ni artık:)

kuşburnu nerede kuşburnu, bana kuşburnunu getirin!

kusburnu dedi ki...

burdayım, bir hafta rötarlı da olsa. ben de yazıyı okumadım. ama yazıcak da bişeyim yok zaten. sayfanın en üstündeki berkun oya yazısını beğendim. beni de darlıyor bu yılbaşı baskısı. özel gün baskısı ..

malumafatrus dedi ki...

kusburnu burada, malumafatrus yalan berkun oya yazsın blogda adlı serzenişinizi dile getirmektedir:)

varol döken dedi ki...

bir şey yazacaktım vazgeçtim ama hazır bu kadar zor kelime doğrulamayı aşağıya girmişken yorumsuz gitmek istemedim. eşime dostuma selam edeyim bari, neticede 70 milyon bizi izliyor... ha bir de yılbaşında ne yapıyorsunuzzzz?

Fery... dedi ki...

Varol Döken'e: Mor ve ötesi dinlemek bana da ciddi keyif veriyor bu anlamda malumafatrus yalnız değil bilesin :)

Malumafatrus: Varol Döken'e cevap verirken Kova'ları paylamana alınmadım değil :)

malumafatrus dedi ki...

Albüm çıkmalı daha iki hafta bile olmamış iken, benim dışımda herkes albümden bıktı... Benim ise genelde kulağımda onlar çalıyor... Dinleyemediğim vakitlerde de fon müziği olarak beynimde yankılanıyor...

Fericim kova ve Aslan iliskisi, iki cambazın bir ipte yürümesi ile es değer... Siz de biz de her şeyi biterken hayat kolay değil:)